alldeles i onødan :(

I dag klev jag upp 05,50 før att vi skulle åka på tidig utflykt till Chitzen itza, vi dtod och väntade på bussen som skulle gå tjugo øver 7, kl halv 8 kom ving guiden och sa att det blivit ett fel, att dom inte fick tag i nån buss, som skulle ha tagit oss 3 timmar bort,  så det var bara att vända igen... trist.. men det fanns inte så mycket att gøra, men till i morgon hade dom ordnat en buss, så vi åker i morgonbitti i stället..

sitter här nu och bokstavligen talat smälter bort... det är sååå varmt i dag.. så det får nog bli stranden sen.

Efter i dag har vi bara två dagar kvar sen bär det av hemmåt.. vi åker på torsdageftermiddag, och landar på Arlanda på fredagmorgon. aahhh... jobbiga timmar på flyget, hoppas man slipper nån grinig unge framfør el bakom.

Och JAA Pappa vi skøter oss fint!! Hi hi..  ha det så bra allihopa!!

Buenos dias..

Har precis vaknat.. kl är 8, weronica ligger och sover..

Har nog inte skrivit på några dagar, men det har varit lite trøgt att komma in på blogg.se, men jag tänkte i allafall berätta lite om när vi var i Tulum.
Vi åkte med lokalbussen här i från playa del carmen, jävligt frächa bussar, tog ca 50 min att komma fram, där vi klev av var det en lååång väg att gå, med huur mycket folk som helst, alla var på väg till samma ställe, framme vid entren fick vi betala 51 pesos, vilket är ungefär 33 svenska kr, så det var ju ganska billigt, sen gick man en jättemysig runda med små stigar, trappor och gångar, vi såg massa stora leguan ødlor som bara låg lite här och var, jag tror weronica blev lite skraj, før hon sa - man vet ju aldrig vad som kan komma fram här.. skynda dig så går vi.. ha ha ha.. men tyvärr så såg vi ingen orm, men det var massa olika gamla mayaruiner och konstiga byggnader, och en otrolig utsikt när vi stod på berget, och kollade ut øver havet, jag har nog aldrig sett nått finare, vi tog massa kort, men tyvärr så har vi inte lagt upp några bilder, før med det här sega internet som finns så skulle det säkert ta en vecka, och då är vi ju redan hemma igen..

Sen gick vi bara omkring där och fotade som alla andra dumma turister, efter några timmar så tog vi bussen hem i gen, och gick en stund på stranden,

och vi har nu hittat många bra matställen, så vi har planerat våra sista kvällar vart vi ska äta, det enda jag saknar är SVENSK frukost.. ok.. makaroner och køttbullar oxå =)

I går låg vi bara vid poolen och glassade, tills man sen såg hur brännblåsorna sakta smøg sig fram, då var det dags att gå upp på rummet, så jag fixade lite med ipod och bytte musik, børjar bli lite tjatigt när man haft samma musik i ett år.. haha.

Nu ska jag nog sparka liv i syrran, før i dag ska vi nog komma i väg på lite delefin bad.. berättar om det senare!

Ha en bra dag alla där hemma!! Puss&kram

Till Nathaly!

Jag har varit lite dålig på att skicka sms varje dag, som vi sa...  men bara så du vet.. så LEVER vi ännu!! Och vi älskar och saknar dig!! Och du.. jag har bokat in en telefontid før dig nästa fredag kl 11.
          (om det är nån annan som vill ha telefontid, så säg till)
                                Puss&kram..

Ajjjj!!

Fiii faan.. idag var det ingen rolig dag.. brände mig som faan i går, så jag vaknade och kunde knappt se, mina øgon var så svullna.. fick tag i nåt super duper.. tee tre oil/after sun, och nu känns det faktiskt bättre.

Annars har vi inte gjort nåt idag, gick en promenad, tog en drink och har nu ätit middag, ska snart sova, før vi ska upp tidigt i morrn, vi ska ta bussen till Tulum, ska tydligen vara super stränder där, så vi måste ju dit och fota lite =)

Man känner sig nästan som en pansionär, før vi har gått och lagt oss typ 9 varje kväll, men det är ju ganska skønt att komma upp i tid på morgonen.

Sov gott!!

Cozumel!

I dag har vi som jag skrev tidigare, varit på en dagsutflykt till øn Cozumel, det var inte så roligt där som vi trodde, fanns inga direkt stränder, men en jävla massa shopping, och det är typ bara samma samma saker, men jag hittade en klänning och ett par shorts, och så fanns en massa jobbiga Mexicanare, som frågar om man vill ha en Mexican boyfriend, tjat tjat... men vi hade trevligt ändå! Vi hittade värsta matstället, faan vilken god mat, och drack Pina colada. Men båten dit och hem var ju inte det roligaste, tur att man inte är sjøsjuk, det var som hela havet stormade, man lättade nästan från stolen.

Nu sitter vi på ah cacao chocolate cafe och dricker en kvällskaffe medans ni hemma i Sverige sover, før att sen gå upp och arbeta i morgon.. hi hi..
                                                         Sov gott!

Oväder:(

I går børjade dagen bra..lagom vi hade kommit till stranden och legat en halvtimme, så blev det helt svart, och sekunden senare så sa det BRAAK.. åskan och blixten slog, HJÄLP vad rädd jag blev.. så vi sprang mot hotellet, sen børjade det bokstavligen talat att SPØ regna.. fyy faan.. det regnade en timme ca, så vi satt oss och tog en kaffe och skrev några vykort, då blev det jättefint väder igen, så vi packade väskan och gick till stranden igen :) där tillbringade vi några timmar, sen var det dags før middag, då åt jag nåt äckligt, då längtade jag till svensk mat.

Idag ska vi ta båten till en ø som heter Cosumel, där ska det tydligen vara jättebra snorkling, vi får väll hoppas att det inte blir oväder bara, men just nu är det HOT och strålande sol, ska väcka syrran nu, før att äta en kulinarisk frukost!

Vi hørs.. Puss till er!

Ännu en ny dag!

Jag har precis vaknat før en stund sen, då var kl 7 på morgonen, jag kan inte sova längre før solen går upp så tidigt, har i typ en halvtimme førsøkt hitta nåt trådløst att koppla up sig på, det är faan inte lätt. Men nu är jag uppkopplad på ett flott hotell längre ner på gatan.. nu är klockan snart 8, och jag sitter på AH CACAO chocolate cafe, ligger nedanfør vår balkong, där vet dom hur man gør kaffe!

I går var vi hela dan på stranden, det var helt underbart, sanden var helt kritvit och vattnet var verkligen turkost.. vi var väldigt duktiga med att smørja oss så vi brände oss inte som jag alltid gør annars, nu fick man en brunare bränna, men nån rød fläck här och där.

Sen gick vi på after beach, och drack strawberry diqurri (kan ej stava) och fyy faan.. vad dom var spättsade, det var ju inte långt i från fyllan när man suttit i gassande sol och sen skulle resa på sig. ha ha.. då blev det ett dopp i poolen!
Sen gick vi upp på rummet och fixade oss lite, før att ge oss ut i staden, vi gick till en jättefin italiensk resturang, och åt pasta ala carbonara utan ägg, det var jättegott!

Men efter en hård dag, så orkade vi inte mer, så vi gick hem och sov!

Morgon!

Fan, vad man vaknar tidigt när man har semester, vaknade før en stund sen då var kl halv 8, men solen skiner før fullt, ska snart väcka sløa syrran som ännu sover, sen blir det snål-frukost :( men man får väll køpa nån god frukt på  stranden.

I går kväll när vi skulle sova var det fullt øs på barerna nedanfør vår balkong, trodde ju inte man skulle kunna somna, men det var tydligen inge problem, men dom spelade bra musik, det var nåt live-band som satt där.

Jag uppdaterar senare med bilder, när vi orkar lägga øver dem i datan, nu ska jag in och hälla kallt vatten på syrran =)

Kväll!

Nu är det kväll här i playa del carmen, vi har varit ute och gått i 3 timmar, tittat på allt møjligt, syrran min blev nästan skjuten, och poliserna flørtar med oss =) det är verkligen fint här.. sen gick vi en lång strandpromenad hem, stannade till på en tacoresturang och åt lite.

Jag hade køpt en addapter från jobbet som vi behøvde här, men den funkade inte i datorsladden, så då vart det nästan panik, men som tur var så hittade vi en annan på Drug store, så nu kan vi använda datorn igen.. puh!

Det är snart dags att sova, før att orka med en ny dag i morgon, det får nog bli stranden i morrn, måste ju få en fin bränna. Och svar på Nattas fråga: JA vi har tid att sakna dig lite =)

Puss&kram till er alla!

Framme!

är nu framme i Mexico, playa del carmen, vaknade kl 8 i morse och hade då sovit typ 12 timmar, gick till baren och åt frukost, det var nog den sniknaste frukost jag varit med om, den bestod av rostat brød,smør, sylt kaffe, juice, mjølk.Efter den lilla frukosten så gick vi på äkta charter-välkomstmøte.. ha ha. där fick vi lite tips och bra information om landet, och det finns så mycket att gøra här så jag fattar inte hur man skulle hinna med det på 2 veckor, jaja.. nu behøver man ju inte gøra allt, men vi ska i allafall bada med delfiner och besøka en stor pyramid, sen får vi väll se vad som händer, det är ju skønt att bara ta det lungt,

I det rummet vi fick när vi kom i går, så är det en dørr in till rummet brevid, som man ska kunna låsa om man vill, men i vårat rum var den trasig och låset var urplockat, så vi kunde när som helst ha besøkt våran granne, och dom kunde ju komma till oss, men det känns ju lite sådär  så vi klagade på det när vi var på møtet, så när vi kom tillbaka så frågade hon i receptionen om vi ville byta rum, då fick vi ett lyxrum som var mycket større och hade 2 balkonger och en skøn soffa.. alltså väldigt mycket bättre rum :)

Vi bor precis på huvudgatan, så det är fullt øs här hela tiden, har man inget att gøra så är det bara att glo på folk. Nu sitter jag på balkongen och solar lite, vi ska snart gå ut och promenera på gatorna lite, finns myyycket shopping och massa resturanger..
            Ha det så bra alla där hemma...  vi hørs!

Packa..

Ja nu har man börjat packa väskan :) I morgon är sista arbetsdagen innan semestern börjar, och ja, jag tror att jag kanske har lite resfeber, men jag vet inte riktigt hur det känns.. har lite pirr i magen.

I morgon kommer Lasse hem från Thailand, då är det dags att lämna över hundarna.. åh jag kommer sakna Sazzy!
Och ja, jag kommer sakna dig oxå Jennie..( och ytterligare en person) nu är det dags att knoppa..

Sov gott!

Playa del carmen

Glad!

Jag läste i tidningen för någon dag sen att i vår är det inne med Jeans-kläder och speciellt ljusa lite slitna/trasiga. Och då kom jag att tänka på mina fina Lewis jeans som har legat i garderoben sen dom var moderna sist, vilket var för några år sen...  och då blev jag först lite ledsen för jag visste att jag tyvärr hade växt ur dom lite :(
MEN så i dag fick jag för mig att pröva dom för att se hur mycket jag hade kvar innan jag kunde använda dom, och av min stora förvåning så fick jag på mig dom.. kunde till och med knäppa knappen..och det är stl 26, det var ju länge sen man kunde ha det.. FAAN vad jag blev glad!! Jag bara studsade ut på min morgonpromenad, och tänkte det här är starten på något BRA!!

Och välldigt passande är det ju oxå eftersom det nu bara är 4 dagar kvar tills vi åker till Mexico!! Då kan man ju vara lite strandsnygg!!

Ska nu om en stund åka ut till Ekerö, för att gå på salong Stora blå, ska få lite skönhetsbehandling av Carina, ska bli så skönt, sen ska jag nog hälsa på min gamla granne Lotta & Marcoo, sen åker jag en sväng förbi underbaraste Helene och hennes goa familj.. vi ska skvallra lite :)

Åhh.. jag längtar tills i morgon, då kommer syrran från Norge, ska hämta henne på Arlanda (taxi som man är) :)

Puss&kram på er alla där ute i världen!!
                                                  (eller, till er som läser iallafall)

Blir inte så mycket bilder, eftersom jag inte hade min kamera.  :(

Men..

nu är det andra tider... och i dag är det fredag den trettonde.. akta er för Jason!

Åhh..

Jag är så ledsen för min syster Natta, som inte fick jobbet hon hade sökt och varit på intervju för.. faan.. det stog mellan henne och en annan av alla säkert hundratals som sökt, och så snubblar hon på mållinjen :(
Jag hade verkligen hoppats och ville att hon skulle flytta upp här till stora staden STHLM, men det kommer väll flera chanser, men är det nån som kan fixa ett jobb till henne så säg till!

Nu är det fredagmorgon, jag sitter på jobbet och väntar.. ska ta mig lite frukost snart, för att inte somna framför datorn, är ju lite trött idag efter en trevlig filmkväll i går :)

STHLMs-veckan 08.. det var tider det :)

Dagens outfit..

Kan jag tyvärr inte visa för er, eftersom jag inte har någon kamera på jobbet, ha ha .. men för er som vet vart jag jobbar så kan ni nog räkna ut hur den ser ut..

Kamera har jag ingen över huvudtaget, för att NÅN vid namn Lasse har snott den av mig för att han skulle ha den i Thailand, och han hade lovat att köpa en ny till mig om han fick den, men tror ni att han höll vad han lovade?
Svar: NEJ!!   Han sa bara  - Du ska ändå få så mycket pengar från huset så du har nog råd att köpa en egen kamera.. FAN..  Problemet är bara att jag inte har fått pengarna ännu, så han har i allafall lovat att jag ska få låna kameran till Mexico,  Gud va snällt asså...   :(-

Faaan.. är ordet, jag vill använda till mycket.. men det ska jag inte berätta för er nu, jag saknar i allafall Natta nu..
Men på måndag så kommer ju min andra syrra Weronica, det ska bli skoj!

Bye bye..

Glömde..

Förstås lägga in bilder på mitt hunddagis, här är två ur sortimentet..

Här är då Sazzy..

Och här är Babbe..

Puss från oss...

Älskar blommor!

Känns som mitt hem nu är en blomaffär, men vad gör det? Jag älskar ju blommor, speciellt tulpaner, som jag i går fick av en kund på jobbet, det är så kul att få blommor, för man känner sig så uppskattad, det är mycket roligare med det än att få presenter, eller vad säger ni?

Här är lite urval ur mitt sortiment!

Vad händer i kväll då?
Vet inte.. Skulle ju va kul att hänga på Jennie till Garbo, men då måste jag övertala syrran att haka på.. får se hur det går med den saken :)

Natta kommer!!

I dag kommer lilla syster-yster!! jag har ganska rörigt i mitt liv just nu, så det känns rätt skönt att hon kommer, då får man liksom annat att tänka på, vi ska gå på promenader, äta gott, och kanske kolla på " Superstar" ha ha ha.. nej nu måste jag gå och jobba, har massa skyltar att skriva...

Bye Bye..

Alldeles ensam..

Ja då var det snart dags att sova.. och här ligger man helt ensam i en 140 cm säng.. e de så det ska va? Jo men det är ganska skönt oxå, behöver inte ta hänsyn till nån.

God natt!

Fy faaaaaaan...

Det här måste vara den hemskaste dagen på länge, jag är sååå trött! Hjälp!! Jag vet inte vad jag ska ta vägen.. sitter på jobbet nu och bara längtar hem.. jag förstår inte varför jag är så trött! Måste vara brist på någon vitamin eller nåt? jaja.. snart är det semester i allafall, med sol & bad, två lediga veckor.. och kunna sova lite.. nä nu är det dags att rycka upp sig lite,